Libertatea inseamna puterea de a'ti alege singur lanturile

joi, 3 iunie 2010

Intimitate.Sinceritate.Dezamagire



Ma gandeam ca daca exista ceva ce poti impartasi cu o persoana mai intim decat sexul acel lucru trebuie sa fie sinceritatea.
Cu fiecare zi imi dau seama ca acesc cuvant este foarte,foarte puternic si foarte greu de slujit.
Daca ii spui unei persoane atunci cand o adori sau cand te dezgusta... ce ti'ar mai ramane tie?
Si atunci cand, impartasite cu cineva, problemele nostre interioare suna ridicol de banale sau foarte mici in comparatie cu trairile emotionale pe care ni le ofera...
Ne regasim neintelesi si devenim singuri si mai deceptionati.


Uneori sinceritatea este imposibil de slujit intr'o societate in care conteaza foarte mult parerea nostra unul despre celalalt.

Nu de putine ori m'am simtit ridicola atunci cand am imbratisat curajul de a marturisi framantarile mele interioare... Stiam ca nimeni nu le va intelege mai bine decat o fac eu si cu toate astea parca aveam nevoie sa le mai inteleg odata cu voce tare.In jocul meu psihologic am nevoie doar de un spectator tacut. Doar prostii dau sfaturi, si tot prostii le urmeaza...

Minciuna este cu siguranta o plapuma pufoasa cu care ne invelim sufletul.Cream sufletului un nou adevar mai comod pentru ca ne lipseste puterea de a il accepta pe cel propriu-zis.

Dar ce ma fac eu cu momentele in care imi vine sa tip absolut orice adevar, mare sau banal, adevar ascuns sau omis, doar din dorinta de a nu mai purta nimic, a dezbraca orice gand ce traieste in mine.

Sa stiti ca foarte putine lucruri se compara cu sentimentul pe care il am atunci cand cineva imi ofera toate temerile,framantarile,visele.E ca si cum ma ia si ma aseaza in centrul inimitatii gandurilor sale.Ca un premiu pentru increderea pe care am castigat'o. Cata fericire cand ti se ofera un rol atat de important.

Dintr'o problema a constiintei mele, sau poate pentru confort mental imi doresc sa spun mereu lucrurilor pe nume, in plus secretele despart oamenii atat de crud...

Impartasirea intimitatii trebuie sa fie ceea ce uneste doi oameni, dar pana unde se poate merge cu acest lucru?

Mi'am dat seama ca persoana de langa tine nu se schimba de loc,nimic mai rau si poate foarte putin mai bun. Iar daca se schimba cu siguranta sufera mult mai multe modificari ideea ta asupra idealului.Atunci cand esti fericit langa cineva, nu vrei sa'l schimbi cu nimic. Fericirea, furia sau tristetea face ca tu sa cunosti 3 fete diferite ale persoanei de langa tine fara ca ea sa se fi schiumbat in vreun fel. Perceptia noastra are o putere atat de mare incat e greu de aflat cand ne inselam.

Dezamagirile vin mai mult sau mai putin din vina noastra.Neputinta de a fi realist acum inseama dezamagirea de mai tarziu.Atunci cand cineva are un rol important in viata noastra, ii oferim voluntar sau involuntar, foarte multe asteptari pe care le creem pe parcurs sau din prima clipa.
Odata ce noi avem toate aceste asteptari de la celalalt, el\ea necunoscandu'le nu le va putea respecta si se creeaza dezamagirea.

Dupa acest exercitiu de constientizare pot sa spun ca dezamagirile sunt create de mine catre mine, doar ca au mai multi participanti in drumul lor circular...



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu